przyjemne, przy czym sam początek przypomina The Punishment Of Luxury, a potem wybrzmiewa Metroland, czyli nic nowego. Niestety to nie zapowiedź nowej płyty, ale kolejny składak singli, czy trochę odcinania kuponów... (2 cd albo 3 vinyle) Na uwagę zasługuje na pewno wersja Deluxe Boxset - 5 cd, w tym jeden z kompletnie nieznanymi mi wersjami niezrealizowanymi (niektóre nie mają nawet tytułów, więc niestety może to być trochę ścinków) i dwa cd z koncertami (1983 i 2011) oraz 2 dvd (bardzo fajnie wygląda skłądak zawierający występy w BBC od 1980 do 2013 r.), przy czym całość prawie 80 funciaków.... (trochę dużo, nawet przy dobrym kursie funta).
Zapowiedź nowego albumu cieszy, ale pierwszy singiel mnie nie porwał (chyba trudno będzie powtórzyć sukces The Punishment...)
Tracklista wygląda następująco (Don't Go, o ile pamiętam kończył ostatnią składankę i pojawił się w 2019 r.):
01. Bauhaus Staircase 02. Anthropocene 03. Look At You Now 04. G.E.M. 05. Where We Started 06. Veruschka 07. Slow Train 08. Don’t Go 09. Kleptocracy 10. Aphrodite’s Favorite Child 11. Evolution of Species 12. Healing
Tutaj więcej informacji do albumu (premiera 27 października):
Synthpop greats OMD have announced their 14th album, Bauhaus Staircase, which will be out October 27 via White Noise. This is Andy McCluskey and Paul Humphreys’ first album in six years, and McClusky says, “I’m very happy with what we’ve done on this record. I’m comfortable if this is OMD’s last statement.”
The first single from Bauhaus Staircase is its politically-minded title track. “I am a huge lover of visual arts, especially mid 20th century movements,” McCluskey says. “I reference them often in my titles and lyrics. The song ‘Bauhaus Staircase’ is a metaphor for strength and artist passion in the face of criticism and adversity. The title is derived from an Oskar Schlemmer painting. He taught at Bauhaus, and created the amazing futuristic costumes for The Triadic Ballet (referenced in the song).”
McCluskey continues: “When times are hard there is a tendency for Governments to look at cutting funding for creativity, just at the moment when the arts are most needed to nourish our souls. Thus, it seems appropriate that the song and its eponymous album were created during Covid Lockdown. Sonically, the track attacks you instantly with rasping analogue synths, soaring electronic melodies, and pounding 808 drums. And the energy just keeps ramping up for four minutes.”
To nieźle zaspałem. Wielkim fanem OMD nie jestem. Mieszkam tu kilkanaście lat a byłem tylko na Greatest Hits i bardzo ten koncert zrobił na nas wrażenie.